2013 m. gegužės 9 d., ketvirtadienis

Rūbai internetu - reiškinys "pasimatuok neišėjęs iš namų"


Prieš gerus dvidešimt metų buvo sukurtas pirmasis komercinei veiklai pritaikytas tinklalapis. 1990-aisiais pradėta vykdyti tokio pobūdžio veikla ilgainiui tapo greičiausia ir lengviausiai pasiekiama viso pasaulio pirkėjams. 1994-aisiais pradėta diegti ir internetinės bankininkystės programa. Na o pirmasis pilnai veikiantis prekybos internetu puslapis buvo skirtas "picai į namus". Po kurio laiko ne išimtis tapo ir visos kitos prekės - žaislai, kvepalai, maisto prekės, kosmetika ar rūbai internetu.

Apsipirkimas šiuo būdu tapo toks populiarus, jog daugelis žmonių neišeidami iš namų užsisako beveik visas paslaugas, tarsi gyvenimas būtų persikėlęs į virtualią erdvę. Internetu galima apmokėti sąskaitas, apsilankyti kitame pasaulio gale esančiose bibliotekose, studijuoti, valdyti verslą. Taigi, viskas, kas susiję su pinigais, susiję ir su internetu.
Pradėjus vystyti prekybą, populiaria paslauga tapo ir drabužiai internetu. Iš pradžių tokia paslauga kėlė abejonių, mat rūbai - tai ne maisto, statybinės ar kitos prekės. Rūbus tenka matuotis. Žinoma, tradicinių apimčių žmonėms tai neturėjo kelti didelių dvejonių, tačiau visgi drabužius reikėtų matuotis.
Taigi, norint išspręsti šią problemą, imtasi į internetines parduotuves perkelti visas paslaugas, teikiamas ir realiose parduotuvėse ar drabužių salonuose. Pirkėjų patogumui pradėtos įrenginėti dydžių, spalvos ar atskirų detalių pasirinkimo galimybės. Šalia to pradėtos vykdyti drabužių grąžinimo per tam tikrą laiką paslaugos, kurios tapo ypač populiarios Jungtinėse Amerikos Valstijose. Rūbai internetu buvo pradėti užsakinėti ypač dideliais kiekiais, o po to grąžinami. Tai tapo populiariu "pasimatuok neišėjęs iš namų" reiškiniu. Dėl šios priežasties imta taikyti didesnius grąžinimo apribojimus, tokius kaip grąžinamų drabužių kiekis arba mokestis už grąžintą drabužį.
Tačiau dėl šios priežasties rūbų internetu pardavimas netapo mažiau populiaria paslauga. Norėdami apsieiti be drabužių grąžinimo, pirkėjai randa naujų būdų, kaip "atsikratyti" netikusio drabužio. Tai - įvairūs apsikeitimo drabužiais forumai ar ištisi tinklapiai, kurie Lietuvoje, beje, ypač populiarūs, skelbimai, privatūs aukcionai ar tiesiog drabužių pardavimas draugams.
Lietuvoje taip pat ši sistema prigijo. Atsidarė nemažai parduotuvių, kuriose aprangos internetu pardavimas tapo viena iš pagrindinių pelną parduotuvėms nešančių verslo krypčių. Apsipirkti internetu tapo patogu ne tik mažmenine, bet ir didmenine prekyba besidomintiems klientams. Tai tapo fizine analogija visoms prekybos sritims, nesvarbu, tai būtų prekyba kilnojamais rastiniais nameliais ar kosmetikos priemonėmis.
Internetinė bankininkystė taip smarkiai pažengė į priekį, jog dabar internetu galima atlikti beveik visas pinigines procedūras, išskyrus grynųjų pinigų išėmimą iš personalinio kompiuterio. Tačiau, nors tai ir skamba neįtikėtinai, viskas įmanoma,- kažkada ir skrydis į mėnulį buvo neįsivaizduojamas dalykas...



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą