Prieš gerus dvidešimt metų buvo
sukurtas pirmasis komercinei veiklai pritaikytas tinklalapis. 1990-aisiais
pradėta vykdyti tokio pobūdžio veikla ilgainiui tapo greičiausia ir
lengviausiai pasiekiama viso pasaulio pirkėjams. 1994-aisiais pradėta diegti ir
internetinės bankininkystės programa. Na o pirmasis pilnai veikiantis prekybos
internetu puslapis buvo skirtas "picai į namus". Po kurio laiko ne
išimtis tapo ir visos kitos prekės - žaislai, kvepalai, maisto prekės,
kosmetika ar rūbai internetu.
Apsipirkimas šiuo būdu tapo toks
populiarus, jog daugelis žmonių neišeidami iš namų užsisako beveik visas
paslaugas, tarsi gyvenimas būtų persikėlęs į virtualią erdvę. Internetu galima
apmokėti sąskaitas, apsilankyti kitame pasaulio gale esančiose bibliotekose,
studijuoti, valdyti verslą. Taigi, viskas, kas susiję su pinigais, susiję ir su
internetu.
Pradėjus vystyti prekybą,
populiaria paslauga tapo ir drabužiai
internetu. Iš pradžių tokia paslauga kėlė abejonių, mat rūbai - tai ne
maisto, statybinės ar kitos prekės. Rūbus tenka matuotis. Žinoma, tradicinių
apimčių žmonėms tai neturėjo kelti didelių dvejonių, tačiau visgi drabužius
reikėtų matuotis.
Taigi, norint išspręsti šią
problemą, imtasi į internetines parduotuves perkelti visas paslaugas, teikiamas
ir realiose parduotuvėse ar drabužių salonuose. Pirkėjų patogumui pradėtos
įrenginėti dydžių, spalvos ar atskirų detalių pasirinkimo galimybės. Šalia to
pradėtos vykdyti drabužių grąžinimo per tam tikrą laiką paslaugos, kurios tapo
ypač populiarios Jungtinėse Amerikos Valstijose. Rūbai internetu buvo pradėti užsakinėti ypač dideliais kiekiais, o
po to grąžinami. Tai tapo populiariu "pasimatuok neišėjęs iš namų"
reiškiniu. Dėl šios priežasties imta taikyti didesnius grąžinimo apribojimus,
tokius kaip grąžinamų drabužių kiekis arba mokestis už grąžintą drabužį.
Tačiau dėl šios priežasties rūbų internetu pardavimas netapo mažiau populiaria
paslauga. Norėdami apsieiti be drabužių grąžinimo, pirkėjai randa naujų būdų,
kaip "atsikratyti" netikusio drabužio. Tai - įvairūs apsikeitimo
drabužiais forumai ar ištisi tinklapiai, kurie Lietuvoje, beje, ypač
populiarūs, skelbimai, privatūs aukcionai ar tiesiog drabužių pardavimas draugams.
Lietuvoje taip pat ši sistema
prigijo. Atsidarė nemažai parduotuvių, kuriose aprangos internetu pardavimas tapo viena
iš pagrindinių pelną parduotuvėms nešančių verslo krypčių. Apsipirkti internetu
tapo patogu ne tik mažmenine, bet ir didmenine prekyba besidomintiems
klientams. Tai tapo fizine analogija visoms prekybos sritims, nesvarbu, tai
būtų prekyba kilnojamais rastiniais nameliais ar kosmetikos priemonėmis.
Internetinė bankininkystė taip
smarkiai pažengė į priekį, jog dabar internetu galima atlikti beveik visas
pinigines procedūras, išskyrus grynųjų pinigų išėmimą iš personalinio
kompiuterio. Tačiau, nors tai ir skamba neįtikėtinai, viskas įmanoma,- kažkada
ir skrydis į mėnulį buvo neįsivaizduojamas dalykas...
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą